Productiviteit kent geen tijd. - Reisverslag uit Şimian, Roemenië van Jongeren Westerkerk - WaarBenJij.nu Productiviteit kent geen tijd. - Reisverslag uit Şimian, Roemenië van Jongeren Westerkerk - WaarBenJij.nu

Productiviteit kent geen tijd.

Door: Michiel Munneke

01 Augustus 2014 | Roemenië, Şimian

Hoi! En welkom terug bij de leukste blog van Nederland/Roemenië!

Vandaag is productiviteit weer de troef van de dag geweest, er is gesloopt, gebouwd, gegraven, gedrilboord, geschuurd, gekruiwagend, en nog meer gegraven. Iedereen verbaast zich elke dag weer over de drive en het uithoudingsvermogen van de groep. Iedereen beukt maar door, in de brandende zon, zonder morren, zelfs met een lach op het gezicht! De vibe is goed! Zelfs de directeur van Gipsy Mission himself heeft nog even helpen graven. De kinderen hebben kennis gemaakt met waterballonnetjesgevechten, er is weer gekleurd en gestoepgekrijt en ze hebben verder gewerkt aan het leren van Hoofd, Schouders, Knie en Teen. Het gaat gesmeerd. De dames van het kinderwerk hebben zich toen na de lunch bij de bouwploeg gevoegd om nog even een paar uurtjes de handen uit de mouwen te steken. Toen we thuis kwamen stond het zwembad weer klaar voor een fijn potje watervolleyrugbybal gevolgd door een spelletje wiekanhetlangstzijnademinhouden, waarna onze schitterende corveeploeg een nog schitterenderderder maaltijd neer had gezet: gekookte aardappeltjes, een smakelijk stukje worst met een frisse salade on the side, en watermeloen toe. Zoals iedere dag, na de maaltijd, scheiden 3 groepen zich om even de stand van zaken te bespreken; hoe staan de petten, hoe voelt iedereen zich en gaat het allemaal nog goed? Positieve dingen waren uiteraard weer aan de orde, er heerste een uitermate relaxte sfeer. Mensen spraken open over hun gevoelens, en kregen een goeie feedback terug. Daarna scheiden verschillende mensen op hun verschillende wegen, er wordt verder gezwommen, gechilled, gespelletjesspeelt en er worden blogs geschreven over ons dagelijkse leven, ik doe dit momenteel met liefde, onder het genot van een goeie bak koffie en een fijn bakje naturel chips. Morgen is het zaterdag, en we hebben afgesproken dat we op zaterdag een halve dag werken. Iedereen stort zich morgen dus nog op een paar uurtjes knallen, en dan hebben we lekker de middag vrij. We gaan nog even zien wat we met die vrije tijd gaan doen, het wordt in ieder geval goed. Allen, bedankt voor het lezen, en tot de volgende keer! Adios!

Michiel M.

• 01 Augustus 2014 - 22:18

Teake De Groot:

Enthousiast verhaal! Houden zo!

• 01 Augustus 2014 - 23:05

Sebastiaan En Sabine:

Wat een leuke verhalen hebben jullie al geschreven! De teamspirit zit er goed in zo te horen, jullie bewijzen maar weer dat je daar bergen mee kunt verzetten! Hopelijk gaan jullie daar nog vele mooie avonturen beleven!

• 02 Augustus 2014 - 00:58

Goed werk, dames en heren! En wat een eten! Slaap lekker allemaal.

• 02 Augustus 2014 - 09:43

Arjen Van Der Lugt:

Heel fijn om te lezen, dat jullie het goed hebben met elkaar en met succes de werkzaamheden oppakken. Geniet vandaag van de vrije middag.

• 02 Augustus 2014 - 12:57

Peter En Daniëlle:

Waanzinnig! Ga zo door! Wat gaaf zeg!

• 02 Augustus 2014 - 16:19

Gerald:

Zo zo, wat geweldig om te lezen! Ga lekker door zo en ik hoop dat jullie hebben genoten van jullie vrije middag!
    Een goede zondag toegewenst met elkaar!

• 02 Augustus 2014 - 22:03

Marieke:

Tof verhaal! Wat zijn jullie goed bezig. Ga zo door en Gods zegen!