verslag van dinsdag - Reisverslag uit Şimian, Roemenië van Jongeren Westerkerk - WaarBenJij.nu verslag van dinsdag - Reisverslag uit Şimian, Roemenië van Jongeren Westerkerk - WaarBenJij.nu

Door: Peper en Zout

06 Augustus 2014 | Roemenië, Şimian

Hallo Allemaal!

Rick en Rick hier, wij schrijven jullie vanuit de jongensslaapkamer waar Michiel en Benjamin (Hongaars persoon) op een gitaar lopen te jengelen. Benjamin is de zoon van Laszlo, de opzichter van ons project. Van hun hebben wij net een lang verhaal achter de rug (presentatie over gipsy mission) dus we houden het kort :D

Zoals elke werkdag zijn vandaag begonnen met het ontbijt, het lijkt erop dat de vermoeidheid begint toe te slaan want iedereen komt steeds later aankakken, halverwege de maaltijd zijn we gelukkig toch compleet, hetgeen een wonder mag wezen!

Op de werkplek moesten wij een geul graven waar een waterleiding zou worden geplaatst. Er werd alleen erg moeilijk gedaan door onze Hongaarse collega’s die de geul precies 3 centimeter anders wilden dan dat Naomi wou. Dit zorgde natuurlijk voor de nodige agressie en Naomi sloeg er nog net niet een de hersens in. Toen kwam ook nog het punt waar we het gat voor de put hadden gegraven en dat die net weer anders moest. Gelukkig hebben wij het uiteindelijk goed gedaan en toen werden ook nog is de stenen geleverd die we nodig hebben voor de muren van het enorme gat dat wij eerder hebben gegraven, ook zijn er in het schooltje lappen kippengaas over de muren gespannen, dit schijnt noodzakelijk te zijn voor het plamuurwerk dat nog plaats gaat vinden.
De laatste fundering die was overgebleven van de sloopwerkzaamheden is er uitgebikt door onze heldhaftige meiden.

Het Kinderwerk liep ook gesmeerd, er is genagellakt, gehaarvlecht, voetgebalt en maskers gebouwdtdtdtdt,
De kinderen waren zeer enthousiast en liepen vrolijk zingend achter de kinderwerkers door het dorp.

’s Avonds kwamen Laszlo (of hoe je het in vredesnaam mag schrijven) en zijn aanhang mee-eten van de gruwelijke pasta die gemaakt is door onze fantastische corveeploeg. Daarna mochten wij genieten van een presentatie over gipsymission en hoe wij hun helpen/hebben geholpen.

Nu gaan we maar weer sociaal doen want overmorgen is al weer de laatste dag.

Groeten!

Rick en Rick a.k.a Peper en Zout.

• 06 Augustus 2014 - 18:38

Gert & Nelja Meijer:

haha wat een kostelijk stukje, we zien dat jullie volop genieten !! Nou maak er nog maar een paar mooie dagen van ! groeten uit een regenachtig Amersfoort wat jullie vast wel zullen missen :)
    Gert & Nelja

• 06 Augustus 2014 - 18:44

Oh, hadden jullie nog maar een week! Maar ja, nog even bikkelen, en niet teveel hersens inslaan, Naomi...;-) ( ik vindt dat ook helemaal niet bij jou passen, eigenlijk! Zijn ze zo erg, die jongeren van ons? Neeeeee...) Mensen, fijne avond, lekker slapen, en morgen weer aan t werk! Gr Hanneke

• 07 Augustus 2014 - 12:58

Joel Zeldenrust:

Is het nog wel gezellig daar als je super moe bent van dat harde werken???
    Geniet nog maar ff van je laatste dagje en kom zo snel mogelijk terug!!!!
    Groetjes van Joel