Wraps en nattigheid - Reisverslag uit Şimian, Roemenië van Jongeren Westerkerk - WaarBenJij.nu Wraps en nattigheid - Reisverslag uit Şimian, Roemenië van Jongeren Westerkerk - WaarBenJij.nu

Wraps en nattigheid

Door: Manouk, Aliet en Annika

Blijf op de hoogte en volg Jongeren

05 Augustus 2014 | Roemenië, Şimian

(Verslag van maandag)
Vanochtend ging om zeven uur weer de wekker, en binnen tien minuten stonden we natuurlijk allemaal fris en fruitig naast ons bed. Na twee dagen rustig aan te doen, hadden we allemaal wel weer zin om aan de slag te gaan! Alleen Rick Munneke had hier wel een beetje moeite mee. Maar nadat we hem hebben zien stralen bij het kinderwerk vergeven we hem dat natuurlijk meteen. Samen met Joshua heeft hij de kinderen vermaakt met een beatbox/gitaar performance. Daarnaast hebben Maria, Naomi en Manouk de kinderen vol gekladderd met schmink. De kinderen vonden het super! Hun energie konden de kinderen weer kwijt bij Alex, die zich leende als klimrek.
Ondertussen was de bouwgroep alweer in volle gang. Het kippenhok is verder gesloopt, maar tot ons grote verdriet komt er steeds weer een nieuwe laag beton onder het zand tevoorschijn. Is het geen beton dan is het wel een kakkerlak of een kikker. Maar ook daar wennen we aan.
In ons diepe kuiltje, van twaalf kuub, is een betonbodempje gelegd. We hopen dat we morgen mogen metselen. Binnen zijn de muren afgebikt, en is het weer spik en span. Rond een uur of twee waren we allemaal gesloopt en toe aan een lange pauze. Michiel Munneke kwam opeens aanzetten met zakjes chips, in onze ogen was hij voor heel eventjes een held! Na de pauze hebben we nog een paar uurtjes keihard geknald en kwamen we moe thuis.
De vermoeidheid was snel weg, want de corveeploeg (Anne, Lisanne, Lara, Romy en Keeselientje) stond ons vrolijk dansend op te wachten met schaaltjes fruit. Het viel op dat Kees ondanks zijn leeftijd zijn heupen nog redelijk goed onder controle heeft. De bloem in zijn haar maakte het plaatje compleet.
Toen was het tijd om lekker af te koelen in ons ververste zwembad. Tot onze grote teleurstelling bleek het water van de Noordpool te komen, dus de pret was al snel voorbij. Bovendien was het ook tijd om te eten: heerlijke wraps met kip, bacon, mais, sla, tomaat, kaas en vele soorten sausjes. Dit was wederom verrukkelijk (zelfs Manouk luste het). De afwas is door Lisanne en Anne in de badkuip uitgevoerd, we horen ze op dit moment nog lekker zingen.
Blijkbaar waren er nog mensen met een beetje energie in hun lijf. Want alle kracht van de hele groep werd bij elkaar geraapt om Rowan in het water te gooien. Tot onze verbazing was dit ontzettend moeilijk. En al snel lagen ook Lisanne, Michiel Beumer, Anne, Manouk en Aliet na een lang gevecht in het water.
Wat hebben we toch een leuke groep, er wordt veel gelachen! En niet te vergeten de geweldige leiding, want dat mag ook weleens gezegd worden. Hans, die elk typetje perfect na kan doen; Mirjam, met haar tomeloze enthousiasme; Kees, die altijd leuk uit de hoek komt; Naomi, die haar fanatisme bij spelletjes niet onder stoelen of banken steekt; Michiel, die ondanks dat hij blijft verliezen met alle spelletjes nog steeds positief is. En Anita, die op precies het goede moment het juiste weet te zeggen.
Heel veel liefs van Manouk, Annika en Aliet
Ps: Marjan en JD, Lisanne heeft haar telefoon in het hotel in Hongarije laten liggen. Dus ze is niet bereikbaar :)

• 05 Augustus 2014 - 19:01

Tiemen Zeldenrust :

Wat een enthousiast verhaal weer! Leuk om dit allemaal te lezen. Goed bezig! Veel plezier nog de resterende dagen.

• 05 Augustus 2014 - 19:45

Oma Van Vugt:

En ik me maar zorgen maken om m'n kleinkinderen, nu dat is dus helemaal niet nodig!!!
    Zo te horen zijn jullie geweldig bezig en hebben jullie veel plezier! Nog even volhouden, wij hier thuis zijn trots op jullie allemaal! liefs oma van (en opa)

• 05 Augustus 2014 - 21:29

Jan En Lydia:

Hallo luitjes,

Wat een leuke verhalen allemaal, we kunnen ons er zo'n beetje wel een voorstelling van maken.
    Is het met het weer nog een beetje uit te houden?Bloedje heet of is het nog wel te doen?

Willen jullie wel een beetje uitkijken met Rowan? Hij moet hier thuis ook de tuin nog uitgraven, oude schutting verwijderen en een nieuwe plaatsen als hij weer terug is!

We hopen en bidden dat het allemaal goed mag blijven gaan en wensen jullie nog een fijne tijd met elkaar én de zigeunerkinderen., groetjes Jan en Lydia

• 05 Augustus 2014 - 22:14

Bregtje:

Hahahaha! Zet em nog even op met dat bouwen, met jullie inzet en energie is niets mis en dat alles met een hoop plezier. Tof dat we zo mee kunnen leven en elke keer weer een stukje door anderen geschreven wordt. Zelfs nog een onontdekte kant van Naomi: spelletjes?! ;-). Veel plezier, liefs!

• 05 Augustus 2014 - 22:48

Jd:

Ha lieve mensen,

Weer een mooi verhaal.leuk om het allemaal te lezen.
    Wat die telefoon betreft: ik had al een Hongaar met een oog en een hangsnor aan de lijn gehad :)
    JD

• 05 Augustus 2014 - 23:24

Else:

Oh wat een heerlijke verhalen, iedere dag opnieuw! Ik zou wel willen dat ik 25 jaar jonger was, dan zat ik nu ook in Roemenië. Have fun!

• 06 Augustus 2014 - 09:09

Gert Schuurman:

Hé hallo daar in Roemenië. Geweldig om te lezen dat jullie zo veel lol hebben EN dat er zo hard gewerkt wordt. Keep up the good work en tot over een paar dagen.

• 06 Augustus 2014 - 11:13

Eva Zeldenrust:

Heel leuk om al die goede verhalen te horen! Geniet nog maar even van de laatste dagen en succes daar!

• 06 Augustus 2014 - 16:57

Gert:

ik mis overigens nog wel wat foto's.... of beter nog een filmpje. Al was het maar als bewijsmateriaal van Kees' z'n dansmoves!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Şimian

Roemenië 2014