weekend in Roemenië - Reisverslag uit Şimian, Roemenië van Jongeren Westerkerk - WaarBenJij.nu weekend in Roemenië - Reisverslag uit Şimian, Roemenië van Jongeren Westerkerk - WaarBenJij.nu

weekend in Roemenië

Door: Lara vd Lugt

Blijf op de hoogte en volg Jongeren

03 Augustus 2014 | Roemenië, Şimian

Hoi allemaal!

Het is weekend, maar desondanks gingen wij toch aan het werk.
Gelukkig maar een half dagje om 12 uur waren we alweer klaar.
Iedereen had zijn of haar taak, en de samenwerking was super!
De meiden, Manouk, Aliet, Annika, Lara en Naomi begonnen met het kippenhok slopen.
Maar werkelijk onder iedere steen zaten hele vieze grote kakkerlakken.
Dus na een tijdje kwam onze heldhaftige Michiel M. helpen met het slopen van de muur!
Om 12 uur lag het hele kippenhok plat. :)
De andere werkzaamheden liepen ook helemaal volgens plan.
Het gat is nu eindelijk klaar en heeft een diepte van 2 meter bereikt! Iedereen heeft super goed gegraven en vooral onze Hans heeft ontzettend veel werk verzet.
Kees, Rowan en Michiel Beumer hebben als echte mannen de schutting naar beneden gehaald.
Of te wel er is enorm goed werk geleverd.
Na het werken hadden we het plan om te gaan zwemmen, maar helaas moest dat nog even wachten want onderweg naar huis reed Michiel B de band van de bus lek, dus moesten we het laatste stukje lopen. Eenmaal thuis aangekomen wilden we onze zwemspullen gaan pakken en wachten totdat de bus weer was gerepareerd, helaas ging dat ook niet want de deur van de meisjes slaapzaal kon niet meer open. Gelukkig kreeg Hans het voor elkaar om naar binnen te klimmen door een heel klein mini raampje en kon hij vervolgens de deur van binnen uit openbreken.
Eindelijk na een hoop gedoe konden we vertrekken richting het zwembad.
Het was een zwembad met maar liefst 3 glijbanen en een heleboel zwembaden :) Er was zelfs een badje met zwemwater van 45 graden.
De middag was leuk en gezellig!
Na het zwemmen gingen we eten in een pizzeria. Het duurde even voordat we onze pizza hadden maar het wachten was het waard. Het was heerlijk!
Toen we terug bij ons huis waren was het ongeveer 10 uur en voor sommige al bedtijd. (voor andere ook niet)
Dit was de zaterdag!

De volgende morgen konden we een uurtje langer slapen.
Om half 10 gingen we op weg naar de kerk. De kerk was niet zomaar een kerk, het was een zigeunerkerkje opgericht door mensen van Gipsymission. Het was ontzettend mooi en bijzonder om aanwezig te mogen zijn bij de dienst.
Na de kerkdienst hebben we een rondleiding gekregen door het zigeunerdorpje.
Het is heftig om te zien hoe de mensen daar leven.
Door te zien in welke omstandigheden deze mensen leven leren wij dat we tevreden moeten zijn met wat we hebben.
Na de rondleiding zijn we weer terug naar huis gereden, en de rest van de middag en avond hebben we lekker vrije tijd gehad.

Tot ons volgende verslag!
Groetjes Lara :)

• 03 Augustus 2014 - 20:40

Jan En Marja:

Hoi harde zwoegers, wat zijn jullie lekker bezig zeg! En dan zo'n lekker zwembadje om effe bij te komen.
    Jullie verdienen dat ook wel toch:), want na gedane arbeid is het goed rusten.
    Mooi om jullie verslagen mee te lezen en daar een stuk enthousiasme in te proeven.
    Maar ook mooi om te lezen wat het met jullie doet. Wat heb je elkaar dan nodig.
    Ik ga er nu maar weer een puntje aan breien.
    Een hartelijke groet van Papadopoulos en mama uit de Jura in Frankrijk.

• 03 Augustus 2014 - 21:07

Elsbeth Bemer:

Hallo allemaal,
    Wat bijzonder om jullie verhalen te lezen. Mooi dat jullie enthousiast zijn en een gaaf team hebben met elkaar.
    Fijn dat jullie daar iets mogen betekenen voor de mensen. En goed om te lezen dat het jullie raakt.
    Een zigeunerkerkdienst, mooi om een keer mee te maken! Geniet ook van de ontspanning met elkaar.
    Succes verder en Gods zegen.
    Hartelijke groeten
    André en Elsbeth Beumer

• 03 Augustus 2014 - 23:12

Gert & Nelja Meijer:

Hoi allen,
    We leven met jullie mee als thuisblijvers ! En mooie manier om elke keer zo'n reisverslag te lezen. We hopen dat jullie de spirit erin houden, en zo te lezen lukt dat aardig met elkaar !
    Geniet maar veel en God bless you all !
    groeten uit jullie Amersfoort
    Gert & Nelja

• 03 Augustus 2014 - 23:18

Petra:

Wat een knappe man heb ik toch:) we missen hem thuis wel hoor! Maar het is mooi om te lezen wat jullie daar voor verschil kunnen maken. Een heel goede leerzame tijd gewenst. Groetjes, Petra

• 03 Augustus 2014 - 23:22

Anne:

Jullie Hans?! mijn Hans en papsie !

Xxx Anne veel kusjes voor MIJN Hans

• 04 Augustus 2014 - 07:52

Judith:

Heeee harde werkers, bedankt voor weer een mooi verslag. Leuk hoor om jullie zo te volgen. Mooi verhaal over het middagje zwemmen. Nog hele mooie dagen toegewenst. Lieve groeten Arjen en Judith.

• 04 Augustus 2014 - 09:48

Bert, Alie, Sietse, Hanneke En Klaas Van Der Molen:

Dag allemaal,

goed bezig, en fijn om jullie belevenissen steeds mee te kunnen lezen.
    Sterkte de komende dagen, en geniet er van!

Groeten uit Strotzbüschl,

BASHK

• 04 Augustus 2014 - 10:38

Dick Van Veelen:

We volgen jullie verrichtingen vanuit ons vankantieadres in Oostenrijk. Blij dat alles goed gaat en dat er zoveel leuke en positieve dingen gebeuren.

Families Van Veelen en Veen, Tirol

• 04 Augustus 2014 - 14:02

Arno Smit:

Luitjes, jullie gaan hier veel van leren! :-) Zo te lezen zijn jullie goed bezig en is er ook de nodige ruimte voor ontspanning. Heel goed!

Ik lees alleen niets terug over Joshua z'n verjaardag afgelopen woensdag, jullie hebben hem toch wel met een emmer koud water wakker gemaakt he??;-) Gefeliciteerd nog Josh!

Succes allemaal en ook veel plezier daar met z'n allen.

Groeten,

Arno

• 04 Augustus 2014 - 16:39

Hanneke:

Joshua, wat hoor ik...GEFELICTEERD! (bedankt voor de tip, Arno). Hebben ze je nog verwend?

Waar zijn trouwens al die leuke foto's , ben zo benieuwd!
    Voor nu, iedereen het beste gewenst, en genoeg werklust voor de klussen en het kinderwerk! Rick, hoe is het met je overlevingspakket? Gr Hanneke (knuffel voor rick)

• 04 Augustus 2014 - 18:36

Rick De Wijk:

Ja die is dus op.... ik stuur jullie zo een smsje met het adres ;)

• 04 Augustus 2014 - 21:02

Hanneke:

Ik kom het wel brengen...B-)

• 04 Augustus 2014 - 21:49

Jennie Aalbers:

Hallo Allemaal

Het is voor het eerst dat ik jullie reisverslagen lees vanaf vandaag elke dag.
    Er is al veel werk verzet misschien kunnen jullie wat foto's of een video bij het verslag plaatsen,ik ben heel benieuwd waar jullie slapen en wat er is bereikt die dag.
    Heel veel sterkte de komende dagen en hopen dat je niet zo veel regen krijgt dan bij ons.

• 04 Augustus 2014 - 22:47

Elske:

Het is ook een beetje mijn Hans (ik ben zijn zus :D ) Erg trots op hem! Veel succes en zegen allemaal!

• 05 Augustus 2014 - 09:05

Conny:

Jullie zijn vet goed bezig! Ga zo door :)
    Heel veel plezier en succes nog allemaal.
    En, mocht er nog een laminaatje nodig zijn in die naschoolse opvang, dan kun je me bellen Rowan!

• 05 Augustus 2014 - 10:58

JD:

Ha harde werkers maar natuurlijk vooral mijn lieve dochters,
    Goed bezig daar.Hartstikke trots op julie.

Kijk vooral uit voor groene kakkerlakken. Die zijn nauwelijks eetbaar.
    Veel plezier
    Groetjes Marije,Marjan en JD

• 06 Augustus 2014 - 20:52

David:

neeheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Anne MIJN hans en papsie hoor

KOM SNEL WEER TERUG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!