nog twee weken! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Jongeren Westerkerk - WaarBenJij.nu nog twee weken! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Jongeren Westerkerk - WaarBenJij.nu

nog twee weken!

Door: Lara en Anne

Blijf op de hoogte en volg Jongeren

14 Juli 2014 | Nederland, Amersfoort

Hallo allemaal,

Wij zijn de jongeren uit de Westerkerk in Amersfoort.
Op maandag 28 juli hopen we op reis te gaan naar Roemenië om daar iets te betekenen voor de mensen die het minder goed hebben dan wij.
Over 2 weken is het zo ver, dus hierbij alvast wat informatie.
We verblijven in het plaatsje Targusor en gaan aan de slag in een zigeunerdorpje wat er in de buurt ligt, dit is vlak over de grens van Hongarije.
Met een enthousiaste groep van jongeren tussen 16 en 20 jaar willen we onder anderen de kinderen van het dorpje een leuke tijd bezorgen. Daarnaast zullen we ook een naschoolse opvang gaan opknappen, waar in de toekomst ook bijles gegeven zal worden. Omdat door omstandigheden veel kinderen een ontwikkelingsachterstand hebben opgelopen, moeten ze op verschillende vlakken nog een beetje bijgespijkerd worden. Dit geeft de kinderen een betere kans om het op school te redden, om vervolgens met beide benen in de maatschappij komen te staan.

We hebben er heel veel zin in, en zijn benieuwd naar wat ons te wachten staat!
Op deze site zullen we jullie tijdens ons project op de hoogte houden van alles wat er met ons en om ons heen gebeurt.

Tot de volgende keer 

• 27 Juli 2014 - 08:33

Kees:

gisteren hebben we de auto's opgehaald en even proef gereden. dat ging allemaal erg soepeltjes.
    zowaar vonden we onderweg ook nog een voetbal, die moet nog wel even opgepompt worden, maar dan kunnen we onderweg lekker een balletje trappen.
    vandaag de laatste spulletjes in een grote tas gooien en dan zijn we klaar voor vertrek.
    vanavond om 8 uur inladen bij de westerkerk en morgenochtend vertrekken we.
    misschien een beetje vroeg, maar dan kunnen we in 1 dag net hongarije halen.
    komen jullie ons uitzwaaien? om 4.30h verzamelen op de gamma parkeeplaats aan de amsterdamseweg.

wat gaaf dat God ons 2 weken wil gebruiken om zijn goedheid aan de roemeense zigeuner kinderen zichtbaar te maken.

• 27 Juli 2014 - 18:33

Hanneke:

Hier staan de tassen klaar! Hele goede reis gewenst allemaal, ga met God!

• 28 Juli 2014 - 07:32

Gerald En Marianne:

Een hele goede reis en een mooie periode met elkaar in Roemenie.
    Gods zegen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort